Alla inlägg under oktober 2010

Av Chillidill - 15 oktober 2010 19:54

trodde du att jag skulle däcka? gå in i väggen? (har full respekt för att det kan hända). men jag gör inte sånt. det finns inte utrymme, fysisk omöjlighet för mig att göra det. skulle aldrig sjukskriva mig för att jag exempelvis var trött. kan lätt (lätt kanske är att överdriva) jobba fast jag knappt sovit. bara att köra på. och det ger sig till slut, man överlever och mår bättre. kommer ut på andra sidan. krisar ihop. men det som inte dödar härdar, har deppat en del faktiskt, men brutit ihop och kommer igen. en lärdom visare. segare än vanligt. och tack vare er alla. som vet, som gör det värt. love you.


ibland händer det. det blir ett sånt där 'aha'moment på jobbet, antingen angående ngt man förstår eller att man bara klickar ihop med ngn (stor eller liten), ett samförstånd, ett utbyte av respekt. och det hände idag. cool satan, (sen var det massa med moments som inte var samförstånd, men det är helt vanligt. därför så är de samförståndsmomenten supergrymma).


var en sväng till gröna skylten och införskaffade lite helgro till själen. nej det är inte allt i livet, jag vet. men inse att det är forbaskat nice att ta ngt glas ibland. att bli pruttfull har aldrig varit min grej. dessutom hyfsat ovärt att sitta hemma själv och vara på aschlet (kan inte stava det, helt sjukt). var var jag, jo  jag gick dit högg det jag skulle ha, och tjejen i kassan ville att jag skulel visa leg. Blev lite förvånad, men visade upp det varvid tjejen i kassan utbrister (alldeles för högt): VA? ÄR DU ÖVER 30? kändes väl halvok. känner mig inte som min ålder ser ut på pappret direkt (tycker dock att 40 something kvinnor är grymt snygga, men tycker att vägen dit verkar obarmhärtig för mig), men över 20 vill jag nog tas för. inte skoj att gå på krogen och att nyblivna studenter stöter på en, eller?


 (och , nej troligtvis stöter ingen på mig. bara fula feta skalliga män i 60års åldern.  men ändå, man kan väl alltid få tro att ngn skulle vilja ha en. vill inte bli singel, skulle nog vara hemsk cougaraktig på krogen. nej nej hoppas inte. och jag ska ju ändå inte bli singel, so what the hell. (fan vad jag spårar ur idag. )


har tre rättningshögar på bordet som jag tänker ta itu med i helgen. (hoppas hoppas), en kommande vecka med två extra lektioner (men jag hade ju färre lektioner än väntat denna vecka, så det är inte synd om mig). storstädning på dagis imorg. känns lite trevligt faktiskt. träffa lite folk och röja lite. är nog knäpp på riktigt.

ska öppna upp mig chipspåse och bara löka resten av kvällen. somnar nog om en timme eller två ska ni se. puss i ljumsken. (i? borde det inte vara på?)

Av Chillidill - 14 oktober 2010 19:41

har en skum känsla i kroppen. kan vara intaget av martini (mkt tveksamt, har bara petat i mig en), upprymdheten att jag inte har krashat ihop av jobbet denna vecka, eller att jag känner mig lite ensam när maken knoppar.jag känner mig grym flirtig, vilket är mkt konstig eftersom jag är nyduschad och absolut inte upplagd för ragg på ngt sätt. men ändå, flirtig ut tårna. eller flirtig. men jag känner mig rastlös och sökande som någon som desperat drar i sin sista drinken vid 0145 ( bor i en liten stad, men oavsett stängningstid inträffar fenomenet) och scannar av de sista desperata stackarn som finns kvar på krogen. kontrollera att boobsen pekar åt samma håll, rättar til kläderna, smetar på mer läppglans (min främsta drog).

det var ett bra tag sen, men jag kan komma ihop känslan av att faktiskt vilja ha ngn att gosa upp mot. tyvärr så var jag hemskt picky, tog inte vilka leftovers som helst. måste ju palla sina femitvåragg om man råkade springa på dem på krogen en helg senare. men man kunde ju alltid scanna av läget utanför krogen, det kunde ju alltid vara ngn bra efterfest.


kommer ihåg en gång när en kille som jag dateade briefly (men sedan la ner eftersom han fortfarande hade kvar sin extjej alla grejer i lgh:en), envisades med att vi skulle träffas i parken efter krogen. ja vär väl måttligt impad, men lovade att möta honom där (troligen för att valla hem honom, hade tappat intresset). Men lite senare så kom några kompisar och erbjöd en mkt intressant efterfest så jag drog på den. när jag vaknade dagen efter i en soffa, kom jag på att jag hade glömt bort killen i parken. fick sedan höra utav gemensamma bekanta att han somnat på en parkbänk. fördelen med det var att han sedan lämnade mig i fred. han är numer polis. och hans extjej, som han sedan blev ihop med igen, fick aldrig reda på att han dateat mig.


men hursomhelst jag flirtar på detta sätt hejvilt med allt och alla genom den virtuella verkligheten, ta en till martini och skickar världens skönaste kärlekslåt till alla homies, gamla ragg som en gång gett mig känsla, nuvarande kärlek, och ni bara som finns som jag faktiskt älskar så himla mkt.




Av Chillidill - 13 oktober 2010 19:34

nyhet: men absolut, måste bara bli snubbarna i chile som suttit helt sjukt länge nere i ett mörkt hål.


outfit: naturligt slitna jeans(annat ord för gamla) och en svart top en svart bolero. no biggie.


gotte: raffaello. så jädra gott. smälter i munnen. gör mig till en bättre människa.



frulle: två hårdmackor på jobbet och två godisar.


mat: två veggowraps, två knäppkorvar på dagis, och toppade med korvstroganoff på hemmaplan.


utbrott: ungen som blev helgalen för att hon inte ville ha mat, utan bara kolla på turtles. sen ville hon ha napp, och så skrek hon så att det skar in i märgen. alldeles för länge. sen kollapsade hon nästan av utmattning i soffan. värt.


blygis: också ungen som toktaggat för att visa sin gympa när jag kom på öppet hus, men väl där blev hon så blyg att hon inte vågade ngnting, utan satt i mitt knä med nedböjt huvud. lilla stackare.


album-som-jag-inte-tänker-köpa-ens-vid-pistolhot: nannes nya. say no more


album-som-jag-vill-köpa: håkan hellströms nya. älsk på honom. men inget är så bra som första skivan. brilliant.


värsta: den förbannade tandvärken i visdomstanden. ska dra ut skiten. sen.


bästa: de mina, familj, homies. ni vet vilka ni är. älsk......


måsten: tvätt (klart), disk (får mogna tills imorg), städ av vardagsrum (låter dockvagnen, och ungens kastade leksaker ligga kvar i i vardagsrummet ngn dag till.), dammsugning (imorg?), skicka tillbaka en skjorta som jag inhandlade åt maken som tydligen var för liten.


stalker:martin. hahahahaha..... no doubt. :D  i´m loving it.


Av Chillidill - 12 oktober 2010 20:21

 så sant som det är sagt. återkommer till den.


fullt ös på jobbet men positiv i tanke och själ. tyckte nog att alla var lite vassare idag. snällare (utantag finns alltid) och lite snyggare idag (undantag även här). men på det stora hela bra. var på en pjäs. väldigt bra, lite mkt sex. men kärlek och sex är så lika. hade lågn konferens, flöt på bra även fast jag tyckte det var lite svårjobbat. hungrig som bara den. hetåt mackor och skämdes inte ens.


sen hade jag en hot dejt med världens bästa anders. fattar inte att det ska vara så svårt att ta sig i kragen och hälsa på honom. men man är ju oftast så trött när man har slutat att man bara vill hem. men det var jättekul att träffa honom. han är nog en av de vänner jag har som jag känner att jag kan ringa mitt inatten och säga att jag behöver hämtning eller en axel att gråta mot och han ställer upp. det är lyxigt med såna vänner. han har både ställt upp med att knuffa bort min havererade bil ur rondellen i enköping, och varit en grym vän i nöden. just nu är han hemma en sväng från afganistan men ska tillbaka nu och kommer hem i dec. riktigt intressant att höra vad han berättar, tror inte alla inser vilket jädra bra jobb de gör där. (och ja, jag tycker att det ska finnas svenska trupper i affe så det så. det behövs).  käkade upp hans gotte,mums. skämdes lite. men tyckte det var urnice och ser framemot nästa gång. hans fru kom hem. hon är minst lika trevlig.  henne ska jag se i nov när hon ska fota oss. kolla in hennes sida annaguth.se


ringde martin och körde ett ta-igen-och.bara-massa-skönt-skitsnack-samtal. satan va nice. vi snackade åldersnoja, eller inte han, utan mest jag nojjar. fan gillar inte att åldras. det suger. men älskar att trasha lite. vi vräker galla på det som behövs, alltfrån meningslösa fejjanstatusar till statements som  man gangbangar inte under en turnering. martin körde pressleg under nhlstarten i globen i helgen och var på presskonferens med huselius. grym hockeyspelare, men gjord en jävligt oclean grej tillsammans med lilja och tallinder (alla med flickvänner) när de under sweden hockey games gick på krogen dagen innan match, raggar upp en tjej och har sex med henne. (hon anmälde dem för våldtäkt, men de blir friade från anklagelserna) men faktum kvarstår, de var otrogna svin som inte tog sitt landslagsansvar på allvar. satans ocleant. har lite issues rörande de herrarna sen dess.


men blev på ett riktigt bra mood utav uppdateringar från två goda vänner. känns kanon. ljusen är tända, och fotbollen igång ( redan ett mål i baken efter 4 minuter. hmm). inväntar maken med en gottepåse. bring it on.

Av Chillidill - 11 oktober 2010 21:00

känner ett soft lugn komma smygande. inte helt vant. men inte helt oförtjänt. fanken har gått på högvarv. långt ifrån att andas ut. vaf som helst kan hända. i´m tiptoeing.


men ändå. kom hem 17, lagade mat, helt vanligt men gott. åt nästan i lugn och ro. fikade.duschade av mig och livets mening, utan slagsmål eller tvål i ögonen. nattningen gick fint. kollat på desperate och ligger nerbäddad i sängen med favvoboomerang morgonrocken (herrmodell) i frotté och har tid över känns det som. inget stress. mäktigt.


dagens tumme upp

mig själv. för att jag faktiskt i grund och botten är en glad skit som är väldigt snäll.


dagens tumme ner

blåsten. isen på rutan. och att man alltid varje jäkla år är så jädra oförberedd på att det blir kallt. hur dum får man bli?


Av Chillidill - 10 oktober 2010 20:09

(sön. sovmorgon, vaknade vid 8 och somnade igår vid 22. är fortfarande trött. åkte till malin. gullisen lekte med cornelia. snackade skit med malin. gott. var alldeles för längesen vi satt ner och pratade i (lite) lugn och ro. checkade in gullisen hos mamma en snabbis. dorg och handlade mat i lugn och ro. åkte hem. lagade mat. gick en promenix med bästa tea. alltid trevligt. så känner mig hyfsat uppladdad. ser framemot en ny vecka full med energi, positivism, vackra människor och kärlek till alla.


here we go week. knock me out.


Av Chillidill - 9 oktober 2010 16:23

gullungen har under dagen haft en kompis som är ngt år äldre här. de har lket själv med bara lite supervision. och det har funkat bra. bara lite smågnabb i stil med " du är dum", " du är liten" osv. men när det bar dags att göra ltie mackro blev det fight om en pall. den större knuffade bort den lilla som blev arg och tog i rejält och knuffade bort den stora. den stora gjorde inte illa sig men såg lite chokad. ut. jag skrek på den lilla som inte riktigt hajjade vad hon gjort. de blev sams direkt och lekte på jättebra sen.


i efterhand hade vi följande konversation:

J (ag): du får inte knuffas.

U (ngen): men mamma jag satt där först.

J: men du får inte knuffas.

U ( men tårar i ögonen) men jag satt där FÖRST.

J: men du får inte knuffas iallafall.

J: M*** kunde gjort illa sig. jättemycket.

U:  ja men det är ju det jag vill mamma.


..................................................
..................................................
................

de

Av Chillidill - 9 oktober 2010 15:18

lite roligt där eftersom det har varit en gammal skola. idag är det ferre för alla dom som ställt upp att arbeta under festivalen, samt före och efter. det blir mat och dryck och efterrätt till alla. och sen brukar det bjudas på lite trubadurkör, och musik. brukar vara en kanonferre, men jag är så trött att det är katastrof. orkar inte. hade eventuellt barnvakt i sala, men orkar inte med mecket att åka och hämta och lämna och ferren sen förra helgen sitter fortfarande kvar i kroppen. behöver dessutom ladda batterierna med lite kvalitetsmys med livets mening. värt mkt. (och skulle inte alls vilja vara i globen med martins ackreditering. *ironi*)


så ska försöka sätta på lite partyfejs och ngra rena kläder, och göra detsamma med ungen. packa in oss i bilen. äta mat och jaga ungen och åka hem till godispåsen som jag gömt i min garderob och somna innan 22. hoppas jag. låter kanon! i´m so trashy and i like it.



Ovido - Quiz & Flashcards