Alla inlägg under maj 2010

Av Chillidill - 20 maj 2010 20:30

Cykelbyxa finns nu att köpa på H&M. Seriöst! det var inte ens snyggt på 90-talet. hade nog några par iallafall. kommer ihåg att jag hade en kompis, som jag nu i backspegeln kan misstänka int ehade de fetaste ekonomiska förhållandena hemma, ofta hade sin fyraåriga lillebrorsasurvuxna mjukisbyxor som cykelbyxor. de var lite för små så honklippte ett jack längst nere i mudden. och jag tyckte det var asgrymt. morsan hajjade inte fascinationen. ofta hade hon sin styvpappas för stora t-shirts till, kommer ihåg dom som gröna konstigt nog, eller stora sweatshirts med upprullade ärmar.


nu i ännu anskrämligare färg än på 90-talet. njut!  

Av Chillidill - 20 maj 2010 19:14

Så tilltalade min ljuvliga lilla dotter mig när jag råkade skymma TVn. Själv är jag yrslig, och halsontig. för att kompensera att det är så synd om mig så  har jag på em dragit i mig en chokladboll, en stor ruta chokladmums, kaffe, en mineralvatten, en stor portion chili con carne, godis och chips som gullunge fått av faster. tröstmat. smal blir man av det hoppas jag.


klädde på mig t-shirt och tunna långbrallor i morse, har fanken hållt på att smälta idag. det är jävligt varmt när man funderar på att ta av sig toppen när man undervisar ett gäng tonårskillar. så jädra varmt så jag höll på att smälla av. äckligt. sen var det föräldramöte i värmen, kidsen spelade kubb och brännboll i värmen. det var väldigt trevligt. och när jag åkte hem kom äntligen regnet. skönt. det har varit så åskitungt.


nu ska jag gå och läsa sagor med livets mening.

Av Chillidill - 19 maj 2010 20:33

Började dagen med utvecklingsamtal, trevligt. fortsatte dagen i raket fart, lektion, lektion, två mackor på stående fot, lektion. utvecklingssamtal. skippade skolmatans korv med spenatstuvning. klagar sällan på skolmaten, men fisk, seriöst, den blir sällan bra alltså, och korv, urk! gråa sladdriga böjda bitar. urk! sen till dagis för att kolla in dropin, kidsen skulle sjunga. dock inte gullungen som tydligen hade haft en av sina sämre dagar och helt enkelt fått gått och lagt sig istället. fick väcka henne och hon var inte sugen på att sjunga direkt. men fika gjorde vi, tillsammans med andra föräldrar och faster som också kom för att titta.  


Sen handling, grävde ett km stort land, få se hur det blir med det. blev lite salladsfrön däri, och smultron från gården.  satte två nya jordgubbar i drivbänken och sådde morötter.


imorg. föräldramöte på Enavallen. go go go!


Fullt fart mot helgen och party på lör. men på mån åker maken till bryssel, kommer saknan. larvigt men sant.

Av Chillidill - 18 maj 2010 18:54

Lång dag. men med sol. imorse hade jag världens tonårsångestattack och bytte kläder fyra gånger, trots att jag var nöjd med de kläder som jag lagd fram tills idag. ingenting passade imorse. blev helt genomsvettig, och sen skulle jag klä på gullunge och köra henne till dagis. aaaaaaaarrrrrrrrrrggggggggghhhhhhh!!!!!!!!


Dagen flöt på varmt och soligt, satt ute på lunchen och mös i solen.


Sen konferens med chefen som pratade, pch pratade. men vi fick också prata lite. sen utvecklingssamtal, sen snabbt hem till maken som stod ute på gatan med gullungen och snabbt skulle iväg och repa. härligt med livspusslet. tidigare hade gullungen blivit hämtad av sin faster, och sen hämtade maken hos henne för att sedan stå och vänta på mig som skulle avlösa precis innan nattning.


men fan! det har blivit för varmt i mitt drivhus så två jordgubbsplantor har dött. snyft alltså. köpa nya imorg. kanske. om jag hinner.


imorg. kompar jag en timme och drar och kollar på gullungens drop in på daagis.


snart dags för vin efter nattningen. aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh!

Av Chillidill - 17 maj 2010 19:21

Har fått en trevlig rödlätt bondbränna från att ha suttit vid kulgropen från 1030 till 1500. alltså ingen rolig grop utan en kulkastningsgrop. var smällhett, men va fan man ska inte klaga för mkt. helt ok att vara ute. istället för matsalens uppvärmda blodpudding så blev de Vita elefanten, thai, med schyssta kollegor. helskönt att gå iväg och käka ibland. sen tillbaka till kulgropen. kompade ut en halvtimme tidigare oh åkte och hämtade livets mening på dagis som var skitig som en liten gris, men glad, och det är viktigast.


efter lite restkrubb så har vi påtat ute, och maken hjälpte till att köpa jord till min drivbänk (motvilligt, men dock) och ställa den på plats. så jädra fiiiin. hehe... gullungen kastade av sin kläderna och sprang naken. nu är hon nyduschad och installerad hos pappa sin. mys! snart tandborstning med våld och då är lugnet slut.


idag sa minichefen att hon gillade mig och tyckte jag gjorde ett bra jobb, och att hon ville att jag skulle veta det. fan det värmde. behövs så lite ibland för att bekräfta ngn. skönt att få den lilla knuffen i positiv riktning. JAG ÄR BRA!!!


imorg. konferens med chefen. efter det två utvecklingssamtal och sen hemfärd till maken som vill ut och repa. gullungen ska till faster innan pappa kommer och hämtar. får lite ångest, men jag vet att hon har urskoj där, och vill det. men ändå, dåligmammavibbarna drar in. Men men...


Nu nattning och saga.



Av Chillidill - 16 maj 2010 20:25

Är helt jävla toktaggad inför helgen när innersta kretsen bjuder upp till dans. vi är ett gäng som hållt ihop mer eller mindre, sen gymnasietiden. alltså en massa är, typ 16 eller ngt sånt. sen har det inkommit lite löst slödder som vi älskat hehehe. och kusiner och andra kompisgäng som flytit ihop med åren. och vi har firat midsomrar ute på gräsö, valborg och nyår i g:a uppsala. ja fanken vi har rockat mälardalen. haha!med åren har vi dock skaffat barn och flyttat lite en hit och en dit, men vi försöker iallafall träffas några gånger om året. för det finns där, en grym gemenskap som knäcker.


det var en sammanstålning i sthlm för att fira ngra som gift sig, tyvärr tillbringade jag mån, tis, med att tömma tarmkanaler, vilket gjorde att jag inte kände mig fit. kunde inte äta mer än kokt potatis, då är man inte så upplagd för fest. tyvärr. där fick jag för att jag och världens bäste martin hypade järnet och laddade. helvete!


och en gång blev jag och sambon matförgiftade av dåliga burgare i uppsala på väg till festen i enskede. kräktes järnet i sollentuna. fräscht.


men nu hoppas hoppas hoppas jag att det ska bli av. ingen sjukdom, att barnvakten som kommer hem på lör, kommer hem, och att det bara blir så där jävla tokskoj som det bara kan bli. jag har till och med köpt hallonvin. hajja, hallonvin, nu ska det bli vilt.


värmer upp med en kanonlåt

Av Chillidill - 16 maj 2010 19:03

Friluftsdag på mån. jag ska vara kulavmätningsgubbe. yeah right. kolla så att de stöter och inte kastar  kulan, är det ngn skillnad? Kommer gå lysande det där.


Åh hårdkörning idag.Men roligt! Drog på stormöte på dagis (föräldrakooperativ). Gullunge fick vara hemma med storasyrran, och de drog på bio sen. Själv satt jag på en hård stol och lyssnade på styrelsen, däribland maken, i två timmar. Aningen långt. Efter det kom lillan med leverans med storasyster. De hade varit två ungar på bion, men lillan var nöjd även om hon tyckte att spöket laban var lite läskigt

 " Mamma, han hörde ngt, men det var bara honoms mamma och pappa".


Sen blev det städning av personalrum för min del. maken bidde ordförande så han satt och joxa med protokoll. Vid 1530 drog vi hem och träffade då en granne på vägen, som skulle på fotboll så vi hängde med, efter ett toalettbesök hemma. Det är aldrig så skönt att göra stordåd som hemma. ;P .På fotbollen röjde gullungen loss, som vanligt. Nu hemma, drivbänken målad igen. Skönt. Ungen kollar på toy story och lite rädd. snart sängdags.


Nästa vecka känns aningens hektisk: fem utvecklingssamtal, drop in på dagis, ett shprov som nästan är klart, föräldramöte, två långdagar med andra ord, samma dagar som maken har långddagar. Helvet blir så jävla stressad redan långt innan. Värdo!!!!!!

Tur att vi har en snäll faster som hjälper oss med hämtning annars skulle det aldrig funka. hon är guld värd!!!


Imorg. friluftsdag, som sagt.  ja, jag vet hur en kula ser ut...i teorin.


Av Chillidill - 15 maj 2010 21:09

Jävligt nice dag! Sol satan! Skönt värre. Fixat och donat ute hela dagen. En halvsur make åkte för att fixa bräder för att bygga en drivbänk till mig. Tydligen klarade jag inte av det själv. Gullunge följde med, så jag fick plantera blommor ifred. LYX!


Sen när de kom hem så snickrade maken ihop en drivbänk till mig fast han verkligen egentligen tyckte det var ett jävla otyg som jag kunde skitit i. Men han gjorde det ändå, det är kärlek det. Gullungen ooch jag målade drivbänken, mkt färg blev det, både här och där och på fötterna som lillan målade. Och sen blev det bad.

  


På em kom grannen över med en folkis, iskall. Fick igång öltarmen. Visste inte att jag hade en. Till middagen så hade vi bjudit över ölgrannenoch hans grabbar så vi käkade korv. tillsammans med svägerskan med dotter, och sin sons sambo och grabb.Alltid trevligt att träffa dom. Skönt att slänga lite käft med folk man gillar.  Drack mer öl, och blev tvärmätt, hajjar inte att man pallar att dricka sig packad på skiten, blir ju tokmätt. Men gott var det. Inte förrän 1930 gick vi in, svägerskan stannade kvar och snackade skit ett tag. Gillart!  


     


Imorg. så blir det dagisstädning och stormöte. Storasyster har lovat att var barnvakt och gå på bio med lilltrollet. Kanon! Hoppas det går bra. Gullungen har världens bästa storasyster. Och jag har världens bästa styvdotter. Älskar henne.




Ovido - Quiz & Flashcards