Alla inlägg under november 2012

Av Chillidill - 17 november 2012 11:17

Satans bra kväll igår. Loved it. Ostörd nattsömn bortsett från hyperhosta. Frulle på donken. Hemfärd

Av Chillidill - 15 november 2012 17:42

Det börjar ta sig ...tog 2. I'm a bad ass
Om ngn tycker att lärare bara får och får så kan jag meddela att dom är lika stora som ett vanligt läppglans.

Av Chillidill - 14 november 2012 22:08

Vi kör alltid med ett kalenderljus. I år är det extra fint, handgjort och kristet. Halleluja

Av Chillidill - 14 november 2012 22:08

Vi kör alltid med ett kalenderljus. I år är det extra fint, handgjort och kristet. Halleluja

Av Chillidill - 14 november 2012 18:35

Ibland undrar jag om det här hur vi tilltalar varandra. Eller nej, hur vi väljer att tilltala varandra. Det är mkt intressant. Vill jag på ngt vis visa att jag är lite bättre mer kunnande än just dig som jag pratar med.

Jag kan bli tillsagd och acceptera att ngn annan är av en annan åsikt än jag. I do f*** up. Händer ofta. Och då skäms jag så klart. Men jag erkänner gärna att det jag gjort är fel och försvarar ingen. Dessutom blir jag ledsen om jag uppfattats sur och tvär när det inte var min mening. Och så skäms jag så klart. Men avsikt är dock aldrig att mästra ngn. Folk som har det behovet måste ha ngt mindervärdeskomplex och verkar över ngn annan för att nå ngt mått av tillfredsställelse. Det konstiga är att de människorna inte ser sina egna brister. Eller så är det just det de gör och desperat försöker skyla över det genom att maniskt ge sig på andra. Satan, kanske drar för höga växlar på detta. Troligen är det bara så mästrarna har för liten snopp. Synd.

Av Chillidill - 13 november 2012 20:38

N1 och jag kollar i en leksakskatalog för att jag ska få lite tips om vad hon önskar sig. Hon pekar på en overpriced grej och önskar sig den. Säger att jag tycker den är lite dyr.

" men mamma det är ju inte du som betalar. Det gör ju tomten"

Just ja glömde det.

Lite senare argpredikar jag om vikten av att stå för vad man gjort inte ljuga and so on. Och att man ska vara snäll mot andra barn för annars får man inga julklappar för tomten ser allt.

n: "ljuger du nu? "
jag: "nej nej"
n: " man får inte ljuga" ( haft en lång diskussion om att man alltid ska berätta sanningen)
Jag: "jag ljuger inte"
N: Ok men hur då?"
Jag:"Va?"
N: "Hur ser han allt?"
Jag: "Han bara gör det!"
N: "MEN HUR???"
Jag: "Inte vet jag han gör det bara"
N: "Till och med engelska barn?"
Jag: "aa"

I'm a terrible liar. Klart han inte ser engelska barn

Av Chillidill - 13 november 2012 20:11

Enköpings provtagning
Kort väntetid, trevlig personal, lätt att hitta. Kan det bli bättre? Jo golvet, fult. Nedslag på den.
Få se vad resultatet säger då på Tors

Av Chillidill - 12 november 2012 19:21

... Och låt oss lustiga vara.

Efter ett katastrofläkarbesök, trots trevlig och omtänksam läkare, man måste väl kalla det det när man använder ordet "röv" i konversationen så svängde jag in vid gröna skylten för lite tröst. Det blev denna glögg med whisky, herrgårdsglögg. Testas i en kitchig glöggkopp, älskart.

Betyg: glögg med whisky, hur kan det bli fel? Gåint. Kärlek

Ovido - Quiz & Flashcards