Alla inlägg under januari 2012

Av Chillidill - 17 januari 2012 15:42

eller iaf idag. ibland pratar vi om annat, men idag har vi pratat om:


  • vinterkräkan, på sjukhus och på hemmaplan.

  • mask i magen. maskar som kryper in och ut i stjärten på barn och lägger ägg. ofräscht.

  • löss. snuskiga smådjur

  • fästingar. även de vidriga smådjur.

  • tradera. slutsats: det är roligare att göra fynd. lite meckigt att sälja. posta och greja. är ju dessutom så grymt rik att jag inte behöver sälja grejer. eller? haha... föräldraledighet, fett mkt stålar man drar in.

  • samtalsämne på väg hem från förskolan: körtelfeber.
Av Chillidill - 15 januari 2012 18:05

hahaha. skäms fan. har gått och köpt nutrilette. och tror att jag ska bli smal. hahaha. vet inte om jag kommer greja att bara äta sånt under en dag, men har nu under en vecka bytt ut lunchen mot ett sånt mål. om jag gått ner, inte direkt va?


men vill liksom gå ner de sista kg efter bebben. och han är ju inte direkt så gammal, 3 mån.och nej jag är inte så fet direkt, men jag hatar att knaptt ha ngra kläder som jag kommer i. för jag har liksom ingen lust att köpa en helt ny garderob det känns som om jag skulle acceptera att japp, jag är officiellt ett litet fetto. och ja, jag vet, det finns folk som är större än jag, och nä, jag är inte så väldans fet. men jag trivs liksom inte. hatar känslan av att behöver köpa kläder i stl m, aaaaaaaaaaaarrrrrrrggggggghhhhhhhh.


borde väl bara acceptera, shit happens. och shit är i detta två kids. kommer aldrig väga 49 kg som jag gjorde innan jag blev gravid med lillan. men längtar ändå. och med lite walks och kanske lite minde kost kan man ta bort ngra grav. kg. himla onödigt. borde ju älska mig som jag är.  men det gör jag inte.


sparrissoppa och chokladsmak, och ngn smoothie står på köksbänken och hånar mig. hepp.

Av Chillidill - 13 januari 2012 14:19

lever. faktiskt. julen har varit jul. och jag är galet halvapatisk och går på halvfart eftersom bebben envisas med att vakna kl.4 varje satans natt och vara glad, och ha poopat i blöjan.


sen snabb sammanfattning är:

sjuka, bihåleinflammation och skit, och snor till förbannelse, har fortfarande sår i hela näsan så det blöder hela tiden om man kommer åt snoken. hajjar inte varför egentligen. jul, firat firat firat.  sjuka, hosta, galet mkt mat


nyårsafton galore med massa folk, bra skit med andra ord. maten var god med ett litet hopplock av det vi kunde. och te kunde också även fast hon inte trodde det.  det har bl¨åst blåst blåst. mkt pingis har spelats under lovet.


. bebben har blivit stor och utskriven från neonatalvården, dvs. han behöver ingen extra koll för att han är förtidigt född. jippie.


ska börja igen. blogga alltså. men hatar att man inte bara kan blogga från mobben. suger ju.


håller på att förbereda för en barnloppis har fanken kläder överallt. i feb. hajjar imnte varför jag är ute i så god tid.


försöker dra ner på fettet runt magen genom att äta ett nutrilettmål om dagen. hahaha- kommer faila. hårt.


Ovido - Quiz & Flashcards