Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Chillidill - 26 juli 2011 21:05

min älskade unge tokdiggar erik saade. förra året var det manboy fullt ut. hon tror förresten att erik saade HETER manboy.


lite ironiskt är att hennes pappa nog kan räknas som punkare in i själ och hjärta, utblandat med lite hårdrock. han spelar i punkband, och driver en liten hobbyfestival med merparten hård rock och punk ( fast visst har det blivit väldigt uppblandat nu, men från början var det galet hårt.) och hon tokdiggar saade. men i rättvisans namn är hon ju bara 4. det kan ju ta sig. hon sjöng faktiskt " jag kommer, jag kommer, jag kommer" idag. så det så.

Av Chillidill - 26 juli 2011 18:50


lite palmer vid poolen.


  vi hoppade i en gigantisk hoppborg i hamnområdet


  

vi hoppade på en gigantisk trampolin.


    

vi tjuvlånade en ful mask.



 

vi badade i det underbara havet.



 

vi testade den nyinköpta vattenpistolsmojen i poolen.


 

och vi var faktiskt satans nöjda med livet. ( ignorera den osminkade klunsen med för liten bh till höger). chill galore.


... och sen gjorde vi en himla massa annat också,men det behåller vi för oss själva.

Av Chillidill - 26 juli 2011 09:37

Mallis var ju underbart. grymt att komma bort från vår vardag och få ladda batterierna i solen. och som de laddades. men dagen innan min födelsedag, så skulle jag hämta N på bamseklubben as usual. tog ett steg ner för den lilla trappen och vrida foten så det lät PANG. hamnade på rygg och totalt oförmögen att kunna vända mig med tårarna sprutande ur ögonen låg jag högst ovärdigt på rygg bland alla andra barn och föräldrar. kanon.


fick faktiskt ner den tennisbollsstora svullnaden med tryckförband, högläge och is. och vila hela dagen. kunde faktiskt stödja på foten dagen efter. men sen har det inte blivit så mkt bättre. foten har alltjämnt varit svullen och blå. och jag har inte kunnat stödja på hela foten. jag har bott i fula sandaler och foppatofflor sen dess.

igår alltså 20 dagar efter vrickningen så testade jag att faktiskt försöka stödja på hela foten. vilket resulterade i smärta långt upp i smalbenet, och sen en schysst släpning av foten resten av kvällen. skitfot. och nej, jag har inte varit hos läkaren. jag kan ju gå, typ nästan. tillbaka i foppan idag. aja.


denna bild är ca 10 dagar efter min vrickning. det syns inte på bilden exakt hur uppsvälld och vilkan härliga nyanser av blått och gult som smyckar min fot. men snygg är den inte.



Ovido - Quiz & Flashcards