Alla inlägg under oktober 2011

Av Chillidill - 21 oktober 2011 19:43

stress är dagens ledord. vakna, kollade på bompa. klädde liten, klädde lillan. åt frukost. gick till dagis. gick hem, matade liten. packade in liten i bilbarnstol, vägde på bvc. sprang in på grönaskyltenaffären, hämtade lillan som absolut ville äta hamburgare eftersom det skulle de andra barnen äta på dagis. åkte till affären och handlade hamburgerbröd och rostad lök ( varför heter det rostad lök, när den är friterad och superfet?). stekte hamburgare, lillan åt ett halvt halvt bröd och rostad lök. sen ville stora N åka och plocka svamp med bebben. så mata honom och böka in honom i en overall, och ner i bilbarnstolen och sen ut i skogen. sen böka i honom i bärselen och ut i skogen. hittade mkt svamp. glad storunge.  sen hem. pustade ut hemma. och då var klockan bara 14. helt slut.  upptäckte att jag hade ont i halsen.

Av Chillidill - 20 oktober 2011 19:48

dagen har varit bra. inte för trött. gick med lillan till dagis, höll på att slå på aschlet på isen, fick trevligt sälle av linda och albin. vi bestämde oss för en promenix runt lunch, som sedan blev till en kaffe med lite punshkladdis, innan vi gick ut en sväng.  mycket trevligt med sälle med en mammahomie.


efter det så brassade vi på lite blodpudding innan grannarna ellior, david och lilla ebba kom över på fika och titt på bebben. innan dess hann även tea och nelly komma in för en liten titt. kanoners. bebben var på tittarhumör och lyckades nog charma en del. inte illa. skönt att träffa folk. är ju faktiskt en hemmaråtta, men älskar att träffa folk också. blir uttråkad utan sällskap förlänge. lider fortfarande av sviterna av isoleringen på samvården ( förtidigtföddaavd.).


nu blir det en mandarin, och lite kontemplation. för sån är jag. imorg. är det foto på dagis, och nej, jag upptäckte att n inte har duschat/badat idag. kommer nog inte orka imorg heller. tror hon överlever ändå.



Av Chillidill - 19 oktober 2011 16:35

  

koncentration



 

blowing in action

Av Chillidill - 19 oktober 2011 14:25


 


älskarej så hjärtat brister.

 

tom när du skriker halva natten. sant, faktiskt.

Av Chillidill - 18 oktober 2011 14:11

strukturera upp alla kort som finns stora N. Göra ngt album. dvs 3 år av kort att sortera och skriva ut. omfg.


 



Av Chillidill - 16 oktober 2011 20:46

den som är utan skuld kastar den första stenen, sa  en snubbe som tydligen startade en religion. hursomhelst så kommer då jag inte kasta den första stenen. och inte den andra, eller den tredje heller. kort sagt, jag kan gå till stenkastningsstället om ngn månad eller två. jag kastar väl min sten någonstans mittemellan moder theresa och hitler. ångrar jag ngt jag har gjort? aa, främst när jag gjort ngn illa. för det har hänt. har jag lärt mig ngt? har det gjort mig till en bättre människa? kanske. visare? absolut? kommer jag aldrig tabba mig igen? självklart kommer jag det.


men att se tillbaka och ångra sig gör ingen lyckligare. så learn, live and get over it.



vad jag aldrig kommer ångra är mina små N:n. älskar dem mer än livet självt. galet.

Av Chillidill - 13 oktober 2011 12:46

vaknade faktiskt hyfsat utvilad imorse. lillen har inte haft de där toklånga vakenpassen inatt. så imorse var jag bara jättetrött inte medvetslös. dessutom tog vi en liten sovmorgon, så det blev lite stressigt för att göra oss iordning till dagis. men vi hann. jag gick hem dammsög nedervåningen och åt lite frulle innan jag skulle bege mig av till bvc för mätning och vägning av lillkillen. en halvtimme innan jag ska gå ringer de från dagis och berättar att ngn stackare där kräks. tacksam för att de ringer, och går och hämtar storasyster som inte alls har ngn lust att gå hem från dagis där hon har alla sina roliga kompisar. kan inte heller ta bilen eftersom maken har bilen med barnstolarna i. lyckat. så det är bara att traska med en gråtande unge i handen. med lite mutor om godis så kommer vi fram till slut. och lillkille har gått upp 3220 gr nu. tungviktare på g.


handlar lite, och glömmer det mesta så klart. godis inhandlat och sen blir N jättehungrig på vägen hem, och lillebror gallskriker av hunger. kanon. kommer hem, hivar fram en tutte och sen gör vi varma mackor. bompa på, och mat framför tvn. a, ibland får det vara så. huvudvärken kommer krypande nu, ska dricka en kopp kaffe nu och sen en kindereggchokladgrej som tillbehör.

Ovido - Quiz & Flashcards