Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

foo i mitt hjärta

Av Chillidill - 25 juni 2011 15:37

det var instant love när nirvana dök upp. de var så nytt nyskapande och så galet trashiga. jag hade inte en chans att kunna identifiera med mig med eurodiscobruttorna i lackkläder som ålade runt. men en halvsunkig snubbe med otvättat här och hundögon. no problemo. att jag dessutom på klassiskt tonårsmanér tyckte att iiiiiiingen riktigt förstod, och att alla bara ställde krav, så kändes teen spirit som en multiorgasm. som at hitta hem. körde flanellskjortan stenhårt, klippte mig själv och drack smörja. men hade alltid dyra tunga parfymer av ngn anledning, i stil med diors poison,  sen att soundgarden kanske var stået vassare rent musikaliskt kan vara sant, men nirvana var så först. och de var verkligen en supergrupp. sen var ju kurt, bara namnet, kurt sjukt snygg. och ledsen, och oförstådd. ojoj. skaffade barn gjorde han också med courtney (som är ett riktigt vrak idag). och sen gick  han och sköt skallen av sig med ett hagelgevär. japp jag grät. plenty. en kompis hade flera framsidor uppsatta på väggen med rubrikerna. man såg en skitig gympadoja och en bit av ett ben. och där trodde jag det var slut.


men som tur var så kravlade sig david grohl upp från trummorna visade att han kunde fronta ett band och dessutom skapa ngt nytt, fast med grunge soundet. foo fighters. vilket satans bra namn, dör på det.  fan vad kungligt det är. de var precis här i stadion. och det var inte jag. men martin. avis avis. men av det lilla jag har sett är de lika bra nu som då. hajjar att morsan vurmar för sven-ingvar som var stora nä hon var ung. jag? jag diggar grungen.


från senaste plattan finns det några bra spår men den här känns väldigt foo. trummorna, beatet, och daves malande underbara sångstil, walk. och texterna. fy fanken, det är kärlek.


Do you remember the days
We built these paper mountains
And sat and watched them burn
I think I found my place
Can't you feel it growing stronger
Little conquerors

I'm learning to walk again
I believe I've waited long enough
Where do I begin?
I'm learning to talk again
I believe I've waited long enough
Where do I begin?




att de dessutom är kungliga live, och alltid gör genomtänka videos, gör mig bara mer exalterad. kolla in denna Falling Downinspirerade videon, som jag hoppas är lite ironisk, annars skäms jag lite.


btw_ dave grohl skulle ev. kunna vara ett frikort pga av sina ögon. (älskar ögon som "lever/uttrycksfulla" fanken, hajja eller skitit. färg spelar ingen roll.)


walk




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards